اخبار

دکتر شهریاری:ضرورت مذاکره بانمایندگان برای تصویب لایحه ارتقای بهره وری درصحن مجلس

دکتر شهریاری:ضرورت مذاکره بانمایندگان برای تصویب لایحه ارتقای بهره وری درصحن مجلس
دکتر شهریاری:ضرورت مذاکره بانمایندگان برای تصویب لایحه ارتقای بهره وری درصحن مجلس

دکتر شهریاری خواستار شد :

مذاکره با نمایندگان برای تصویب لایحه ارتقای بهره وری در صحن علنی مجلس

 

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مذاکره و تعامل اعضای نظام پرستاری با نمایندگان سراسر کشور برای تصویب لایحه ارتقای بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت در صحن علنی مجلس را خواستار شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، دکتر حسینعلی شهریاری نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در همایش پرستاران استان تهران در تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) ضمن تبریک به پرستاران برای انتخاب آقای میرزابیگی به سمت رئیس کل سازمان گفت : فرد خوبی را برای سازمان خود انتخاب کرده اید ایشان همیشه به طور جدی پیگیر مطالبات به حق جامعه پرستاری است .

 

وی با تأکید بر اینکه منظور از مطالبات پرستاران مسائل مادی نیست افزود : تلاش های رئیس کل و همکارانشان در جهت تغییر دیدگاه مسئولین کشور و ایجاد ذهنیت مثبت نسبت به حرفه پرستاری و ارتقاء جایگاه آن در جامعه بسیار مثمرثمر بود.

 

دکتر شهریاری ضمن یادآوری تلاش های کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در دوره های گذشته در تصویب لایحه مدیریت خدمات کشوری و افزایش ضریب حقوقی 1/1 پرستاران بخش های ویژه سوختگی، روان و عفونی و تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری افزود : خوشبختانه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری با حمایت وزارت بهداشت که به عنوان یکی از موافقان لایحه در صحن علنی مجلس به دفاع از آن پرداخت با اکثریت قاطع آراء به تصویب نمایندگان مجلس رسید و امیدواریم با تدوین نهایی آیین نامه اجرایی آن بزودی شاهد اجرای این قانون باشیم.

 

وی با بیان اینکه هر چند کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از لایحه ارتقاء بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت در صحن علنی مجلس به خوبی دفاع می کنند اظهار داشت : اما اینکه در خصوص این لایحه چه اتفاقی می افتد نگرانم.

 

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از اعضای نظام پرستاری خواست تا با نمایندگان خود در سراسر کشور در خصوص این لایحه تعامل و مذاکره برقرار نمایند تا در صحن علنی مجلس دچار مشکل نشوند و با اکثریت آراء به تصویب برسد.

 

وی افزود : وزارت بهداشت باید  وضعیت بیمارستان ها  را سر و سامان داده و نظارتش را جدی تر کند.

دکتر شهریاری خاطرنشان کرد : اگر کادر پرستاری رضایتمندی داشت، خدمات نیز خوب ارائه می شد و ما نیز چنین وضعیتی را در بیمارستان ها مشاهده نمی کردیم.

 

وی به تبعیض و بی عدالتی در جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت : این موضوع به عنوان اختلافات طبقاتی در حال حاضر نیز وجود دارد که اختلاف در دریافتی ها از جمله آنهاست و جامعه پزشکی از آن رنج می برد.

 

نایب رئیس کمیسیون بهداشت در خصوص بودجه سلامت کشور گفت : دولت برای بیماران 5 هزار میلیارد تومان پول می دهد اما بیمارستان های دولتی فقط هزار میلیارد تومان آن را جذب می کنند که در صورت جلب رضایتمندی مردم، بخش دولتی موفق به جذب بیشتر این بودجه می شد.

۲۳ بهمن ۱۳۸۷ ۰۹:۲۹
نظام پرستاری |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید