اخبار

متن کامل لایحه ارتقای بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت

متن کامل لایحه ارتقای بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت
متن کامل لایحه ارتقای بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت

لایحه ارتقای بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت:

مصوبه نهایی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در شور دوم (13/11/87)

 

ماده واحده:

     به منظور کارآیی و اثر بخشی سرمایه های انسانی نظام سلامت شامل شاغلین بالینی رسته بهداشتی درمانی در بخش های دولتی ( کشوری و لشکری ) و غیر دولتی:

1- ساعت کار هفتگی شاغلین موضوع این قانون با توجه به صعوبت کار، سابقه خدمت و کار در نوبت کاریهای غیر‌متعارف، به تناسب در هفته حداکثر تا هشت ساعت تقلیل می یابد.

2- کارکنان بیمارستان های روانی و سوختگی و مشمولین مشاغل موضوع ماده 16 قانون سازمان نظام‌پرستاری شاغل در بخش های دولتی و غیر دولتی جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می‌شوند و ضمن برخورداری از مزایای مواد 67 و 68 قانون مدیریت خدمات کشوری، از محدودیت‌های مندرج در ماده 75 قانون کار مستثنی می شوند. همچنین کارکنان رسته بهداشتی درمانی موضوع بند 3 ماده 68 قانون مدیریت و خدمات کشوری علاوه بر مرخصی استحقاقی سالیانه، حداکثر تا یک ماه از مرخصی کار در محیط های غیر متعارف برخوردار می شوند.

3- ساعت کار در نوبت های کاری شب و ایام تعطیل با ضریب 5/1 و در نوبت عصر با ضریب 2/1 محاسبه می شود و همچنین مشمولین این ماده اجازه کار بیش از 12 ساعت متوالی را ندارند و می‌توانند حداکثر معادل نصف ساعت کار موظفی ماهانه، با توافق کارفرما و کارمند اضافه کار انجام دهند.

4- مزایای این قانون به شاغلینی تعلق می گیرد که فقط در یکی از بخش های صدرالاشاره این لایحه مشغول خدمت باشند. روش پرداخت حقوق و مزایای آن ها نیز ترکیبی از دو روش ثابت و مبتنی بر عملکرد می باشد، به طوری که مبنای پرداخت در روش مبتنی بر عملکرد، تعرفه های خدمات به صورت کمی و کیفی براساس فهرست های ارزیابی خدمات می باشد.

تعرفه خدمات کمّی، مبتنی بر ‌بسته خدمتی و شرح وظایف مشمولین این قانون بوده و تعرفه های کیفی مبتنی بر استانداردهای روش‌های کار ( پروسیجر ) قابل ارائه در هر ساعت، مبتنی بر کدهای اخلاقی و منشور ارتباط با بیمار می باشد.

5- آیین نامه اجرایی این قانون حداکثر 3 ماه پس از تصویب این لایحه، توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت خانه های کار و امور اجتماعی، رفاه و تامین اجتماعی،‌ دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان های نظام پزشکی و نظام پرستاری تهیه و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید و از روند اجرای این قانون سالی دوبار به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گزارش خواهد شد.

۲۳ بهمن ۱۳۸۷ ۰۹:۳۲
نظام پرستاری |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید