اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه در سنین مدرسه در مرکز بهداشت شهرستان کنگاور

برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه در سنین مدرسه در مرکز بهداشت شهرستان کنگاور
خانم الهه حسین آبادی مسئول مسئول بهداشت مدارس مرکز بهداشت شهرستان کنگاور در خصوص برگزاری این کارگاه گفت : دوران مدرسه ازمهمترین وحساسترین دوران زندگی است و نقش مهمی درسلامت آینده فرد وجامعه دارد .

دوره ای که پس از نوزادی آغاز شده و تا بلوغ به درازا می کشد، اغلب به عنوان دوره پنهان یا سکون رشدی نامیده می شود. اگرچه رشد فیزیکی در این دوران کمتر قابل توجه است و در مقایسه با سال اول زندگی روند ثابتی دارد اما سنین پیش از دبستان و اواسط دوره دبستان زمانی است که رشد قابل ملاحظه ای در محدوده اجتماعی، شناختی و احساسی رخ می دهد. همچنین توجه به این نکته ضروری است که استخوان ها، ماهیچه و خون کودک همواره در حال رشد و تکامل است نیاز آنها به مواد مغذی نسبت به اندازه بدنشان بیشتر از بزرگسالان است. بنابراین اگر اشتهای آنها برای مدت طولانی کم باشد، از غذاهای محدودی استفاده کنند و یا رژیم های رقیق و فقیر از مغذی مصرف کنند، در معرض خطر ایجاد سوءتغذیه قرار می گیرند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور ، در تاریخ بیست وچهارم دی ماه سالجاری کارگاه آموزشی تغذیه در سنین مدرسه توسط گروه تغذیه و سلامت خانواده و بهداشت مدارس مرکز بهداشت جهت مربیان پرورشی و مرافبین سلامت آموزش و پرورش ، پرسنل رده میانی و بهورزان شاغل در شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور برگزار گزدید .

در این کارگاه  پس از بیان اهداف کارگاه توسط خانم قلخانی کارشناس تغذیه و ارائه مطالب آموزشی ایشان در خصوص گروههای غذایی ، هرم غذایی و نیاز های تغذیه ای در سنین مدرسه ، توسط آقای سعید سهرابی کارشناس مبارزه با بیماریها در زمینه نقش ید در یادگیری و عوارض ناشی از کمبود آن در گروهای  مختلف سنی و خانم الهه حسین آبادی در مورد نمودارهای رشد در سنین مدرسه و اهمیت توجه به تغذیه دانش آموزان مطالب آموزشی خود را ارائه نمودند .


madares
madares
madares
madares
madares

۲۵ دی ۱۳۹۳ ۱۱:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید