اخبار

همایش ازدواج آسان برای جوانان در کنگاور برگزارشد

همایش  ازدواج آسان برای جوانان در کنگاور برگزارشد
پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای ترویج ازدواج سالم در جوانان، معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان با همکاری امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان ، همایشی با موضوع ازدواج آسان در تاریخ 1393/12/2 در محل سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار نمود.

باعنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای ترویج ازدواج سالم در مورخه 93/12/2 امروز شنبه همایش ازدواج آسان با حضور سرپرست شبکه ، معاونت بهداشتی ، کارکنان ، روسای ادارت و دانشجویان دانشگاه آزاد در محل سالن اجتماعات دانشگاه به همت واحد سلامت خانواده برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کنگاور، دراین مراسم ابتدا دکتر شهرام روشنی نژاد سرپرست شبکه بهداشت و درمان  شهرستان کنگاور ضمن خیر مقدم به مسئولین و میهمانان از حضور دانشجویان دانشگاه آزاد در این همایش تقدیر نمودند.سپس طی سخنانی اظهار داشتند:مطابق آیات قرآن کریم ازدواج یک پدیده ای است که از نشانه های خداوند در زندگی ما به حساب می آید.ایشان در ادامه پس از قرائت سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت،بیان نمودند: هدف از ازدواج ایجاد سکونت و آرامش  می باشد و علت اینکه در جامعه برخی ازدواج می کنند و به آن هدف نمی رسند به خاطر این است که عالم ذهن امروز خراب است و تا این ذهن را سالم سازی نکنیم عالم بیرون سالم نخواهدشد لذا قرآن کریم می فرماید باید فضای ذهن را که مطابق با حق و حقیقت نیست خالی کنید و انسان سالم کسی است که از نظر فکر و اندیشه سالم باشد.

دکتر روشنی نژاد ادامه داد و افزود توجه به امر ازدواج موضوع مهمی است که در مبنای دینی و اسلامی بر آن تاکید فراوان شده است ، همچنین ازدواج و تشکیل خانواده ، دارای حساسیت هایی است که می توان با بهره گیری از تجارب و مشورت دیگران ، انتخاب درستی داشت و زندگی خوبی را تشکیل داد. وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا برگزاری چنین همایش هایی همواره ادامه داشته و افراد بتوانند از تجربیات اساتید در ازدواج موفق و همچنین راه های ادامه یک زندگی مطلوب بهره ببرند.

 دکتر محمد خانی  از اساتید دانشگاه پیام نور دانشگاه پیام نور کرمانشاه از سخنرانان  در این همایش گفت:قبل از ازدواج باید خودمان را خوب شناخته و اطلاعات قبل از آن را یاد گرفته  و موقع ازدواج نیز باید چشم هایمان را خوب باز کنیم چرا که ازدواج سالم ازدواجی است که در آن تعادل باشد.
  وی افزود:تجربه نشان داده است که در امر ازدواج باید با خانواده هم شان خودمان وصلت نماییم تا دچار آسیب های بعد از آن نشویم.
وی با اشاره به تغییر برخی از رفتارها در نوع زندگی فردی و اجتماعی افراد اظهار داشت:با تغییر مناسب درسبک لباس پوشیدن،تغذیه مناسب،استفاده درست از تلفن همراه، و ... می توان زندگی سالمی را برای خود به ارمغان آورد.
 
همچنین خانم محجوب کارشناس باوری سالم معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مدعوین این همایش، به بیان کلیات برنامه و حساس سازی در خصوص اجرای برنامه ازدواج سالم و آسان در جوانان و شرکت در کلاسهای آموزش مهارتهای زندگی و تاکیدبر یادگیری مهارتهای زندگی مطالبی بیان فرمودند. وی در ادامه با ارائه آمارهایی در خصوص وضعیت ازدواج در استان هدف از برگزاری  این همایش را ارائه راهکارهای لازم و تشویق جوانان به ازدواج سالم جهت داشتن خانواده ای سالم بیان نمود و گفت: برگزاری چنین همایش هایی می تواند جوانان را درجهت افزایش اطلاعات عمومی در جهت تشکیل خانواده سالم وآگاهی بخشی در انتخاب همسران شایسته کمک و همراهی نماید.
 
قرائت قرآن توسط آقای گودینی،پخش سرودجمهوری اسلامی ایران،پخش نماهنگ های بهداشتی،توزیع بسته های فرهنگی،و پذیرایی از دیگر برنامه های این همایش بود.
 

ezdevaj
ezdevaj
ezdevaj
ezdevaj
ezdevaj
ezdevaj
ezdevaj
ezdevaj
ezdevaj
ezdevaj
ezdevaj 

ezdevaj  

۲ اسفند ۱۳۹۳ ۲۲:۳۹
روابط عمومی |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید