اخبار

برگزاری کارگاه آموزش خود مراقبتی در نوجوانان و جوانان

کارگاه برنامه خودمراقبتی توسط واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکزبهداشت شهرستان کنگاور

کارگاه یک روزه خودمراقبتی با حضور کارشناسان واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت ،مشاورین اداره آموزش و پرورش ،کارشناسان ستادی ، پرسنل رده میانی و بهورزان درسالن اجتماعات کانون پرورشی فکری در تاریخ 93/12/9 برگزارشد .

 در این کارگاه  خانم حسین آبادی کارشناس مسئول واحد بهداشت مدارس ضمن تشکر از زحمات و همکاری سرپرست مرکز بهداشت شهرستان جهت برگزاری این کارگاه اظهارداشتند: بحث خودمراقبتی یک بحث جدی است و باید روی آن کار کرد. ایشان در خصوص هدف از خود مراقبتی اشاره داشتند: خود مراقبتی این است که شخص سالم با مراقبت از خود و خانواده، در جامعه همچنان سالم بماند و یا سلامتی جسم و روح و روان خود را ارتقاء دهد.

در ادامه کارگاه خانم رحمتی مربی آموزشگاه بهورزی  در خصوص تعریف خود مراقبتی به مسئله حفاظت از خود ، دور کردن استرس ها ، شناخت نیازهای معنوی ، برقراری ارتباط خوب با دیگران و ایجاد تعادل در ارتباط ها ، انجام فعالیت برای بهبود وضعیت جسمی ،روحی ،روانی و اجتماعی و متعهد کردن فرد برای مراقبت از خود بسیار تاکید نمودند . همچنین در خصوص آشنایی با مفاهیم خودمراقبتی ، توانمند کردن خودمراقبتی در جوانان ،آشنایی با ابزار خودارزیابی و اصول و مبانی برنامه آموزشی خود مراقبتی توضیحات بسیار مفیدی را ارائه نمودند .

در پایان جلسه خانم حسین آبادی پس از جمع بندی نهایی از مطالب کارگاه از شرکت کنندگان درخواست نمودند فراگیران مطالب ارائه شده را در برنامه های خود گنجانده و اجرا نمایند Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ۱۰:۲۶
روابط عمومی |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید