اخبار

کارگاه ویژه آموزش مبانی پیشگیری از اعتیاد در کودکان

کارگاه ویژه آموزش مبانی پیشگیری از اعتیاد در کودکان
در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کنگاور، دکتر پاکزاد سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان، کارگاه نحوه پیشگیری از سؤمصرف مواد ویژه کودکان 5 تا 8 سال را برای اعضأ برگزار کرد

در این کارگاه که هدف از آن آموزش والدین و مربیان بود دکتر پاکزاد با اشاره به اهمیت برنامه ریزی آموزشی برای پوشش کودکان به اهتمام سایر کشورهای پیشرفته به امر آگاهی و آموزش از سنین پایه اشاره کرد وی سپس به مبانی رفتاری والدین در خانواده و مربیان در مدرسه پرداخت.

دکتر پاکزاد گفت: متاسفانه در بسیاری از این قبیل جلسان آموزشی بدلیل عدم اشرافیت و احاطه بر جنبه های مختلف، اطلاعات اضافه و غیر ضروری به کودکان داده میشود. بعنوان مثال در بحث عوارض و تبعات اعتیاد ما بایستی که عوارض زودرس و عینی این بلیه را برای کودکان برجسته کنیم و از بزرگنمایی و غلو اجتناب کنیم.

وی اشاره کرد: در سالهای گذشته در باب کراک یا همان هروئین فشرده ، در بسیاری از جلسات و بحثها افراد عنوان میداشتند که مصرف کراک باعث میشود عضلات مصرف کننده بهم بپاشد یا کنده شود...این افسانه سرایی های غیر علمی جز به مسخره گرفتن جریان آموزش که باید صریح، رک و واقعی باشد ثمری نداشته است چرا که ما بعنوان متولیان درمان هرگز چنین چیزی را ندیده ایم و این افسانه نشأت گرفته از این واقعیت است که برخی ترکیبات موجود در آن ماده باعث شل شدن پیوند بین الیاف عضلانی در حد سلولی میشوند.

در پایان دکتر پاکزاد گفت: انتظار داریم که اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نسبت به کسب آگاهی و دانش لازم در این حوزه اقدام کنند و شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز هر جلسه یک موضوع علمی را بصورت کارگاه مختصر برگزار خواهد کرد.

۲۹ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۸:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید