اخبار

هزار پزشک و پرستار ایرانی آ‌ماده اعزام به غزه هستند

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت گفت: بیش از هزار پزشک و پرستار ایرانی برای اعزام به غزه و کمک به مجروحان این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی کشور نیز آماده پذیرش مجروحان فلسطینی در غزه هستند به شرط آ‌نکه مصر راه عبور را باز کند.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، کامران باقری لنکرانی ساعتی پیش در دیدار با اسامه المعطی، نماینده جنبش حماس در تهران، با ابراز تأثر از فجایع ضد انسانی در غزه، افزود: فجایعی که اکنون در غزه علیه انسانهای بی گناه اتفاق می‌افتد، قلب هر انسانی را که انسانیت در او نمرده باشد به درد می‌آورد چه رسد به قلب مسلمانان و قلب مردم ایران اسلامی که همگی از این فجایع احساس حزن و اندوه دارند.
وی اضافه کرد: در کنار این احساس حزن و اندوه وقایعی در غزه در حال رخ دادن است که آن مقاومت، صبر و توکل به خدا در بین مردم این کشور است که صحنه‌های پر افتخاری است که خاطرات صدر اسلام و جنگ بدر، احد و خیبر را تداعی می‌کند جنگی که در آن پرده نفاق فرو می‌افتد و منافقان که با شعار صلح و انسان دوستی به دنبال منابع خودشان هستند رسوا می‌شوند.
باقری لنکرانی گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران از 45 روز پیش با شروع محاصره غزه طی مکاتباتی که با وزرای همه کشورهای جهان اعم از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی و نیز مدیر کل سازمان سلامت جهانی خانم چان و دکتر جزایری مدیر سازمان سلامت جهانی منطقه مدیترانه شرقی که اتفاقاً دفتر آن در مصر قرار دارد در این زمینه اطلاع رسانی کرد و فجایع ضد انسانی که در این منطقه در حال رخ دادن هست را به اطلاع جهانیان رساند و از آنها درخواست کمک کرد.
وزیر بهداشت افزود: اکنون وزارت بهداشت از طرف بیش از 100 پزشک و اطباء متخصص و بیش از هزار پرستار تحت فشار است که می‌خواهند برای کمک به مردم غزه به این منطقه بروند اما مصر، کشور همسایه غزه راه را بسته است و امکان و وسیله انتقال این افراد فراهم نیست، البته هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دیروز اولین محموله کمک خود را شامل دارو و مواد غذایی به منطقه غزه رساند.
وی ادامه داد: علاوه بر آن ظرفیت مازاد بیمارستان‌های کشور برای پذیرش بیماران و مجروحان غزه کاملاً آماده هستند و حتی بیمارستان‌های خصوصی نیز در این زمینه احساس مسئولیت کرده و برای پذیرش این افراد اعلام آمادگی کرده‌اند، اما در صورتی امکان ارائه این خدمات را به مجروحان فلسطینی ساکن غزه فراهم می‌شود که مصر همسایه جنوبی غزه راه را باز کند.
اسامی المعطی، نماینده جنبش حماس در تهران نیز در این دیدار با تشریح وضعیت مردم غزه گفت:‌ یک تا 2 میلیون نفر از مردم غزه در غزه محاصره هستند و به جز کمبود شدید مواد غذایی و دارو و کمبود تخت بیمارستانی به خصوص تختهای ویژه، قطع برق هم مزید بر علت شده است که البته در برخی جاها تلاش شده با ژنراتور جبران شود.
وی گفت: سازمان ملل تعداد کشته شدگان غیر نظامی غزه را با کمال تعجب 65 نفر اعلام کرده است، در حالی که این فقط آمار زنان و کودکان است، آیا مردان غیر نظامی و پلیس جزء افراد غیر نظامی محسوب نمی‌شوند، تعداد کشته‌های غزه اکنون از 370 نفر بیشتر است و 1750 نفر مجروح نیز اکنون هستند که امکانات درمانی و دارو در اختیار ندارند و این به جز زنانی است که باید زایمان کنند یا کودکان نارس و بیماران کلیوی و قلبی که نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند.
وی افزود: اکنون نه تنها راهروهای بیمارستان‌های غزه محل مداوای مجروحان شده است بلکه اتاقهای عادی هم بدون هیچگونه امکاناتی محل بستری مجروحان شده است و این برخلاف مقررات بین‌المللی است که حتی در زمان هیتلر نیز اجازه کمک‌های انسان دوستانه صلیب سرخ به مصدومان جنگی داده می‌شد.
المعطی گفت: برای تامین مواد غذایی و دارو به مردم غزه روزانه باید 700 کامیون از مرز رفع عبور کنند اما روز گذشته فقط 17 کامیون عبور کرد این به معنای باز شدن راه نیست.
وی از وزیر بهداشت کشورمان خواست تا تلاش‌های خود را برای کمک به مجروحان و بیماران نیازمند غزه را ادامه دهد.
نماینده جنبش حماس اضافه کرد: رژیم صهیونیستی می‌خواهد با این کارها مردم را علیه دولت غزه بشوراند و مقاوت مردم فلسطین را از بین ببرد اما مردم غزه دیندار، متعهد و مقاوم هستند و حتی یک نفر آنها هم در این مدت از غزه فرار نکرده یا اعتراضی نکرده است در حالی که شاهد این بودیم که حتی خانه مردم غزه را بعد از 10 دقیقه هشدار به ساکنانش، ویران کردند یا حتی اگر خارج نشدند خانه را بر سرشان خراب کردند چنانچه در یکی از این وقایع از یک خانواده با 9 فرزند پدر و 5 فرزند زیر آوار کشته شدند اما مادر خدا را شکر می‌کرد که 4 فرزندش زنده هستند.
وی گفت: در مقابل این مقاومت و صبر مردم غزه، رئیس یک حزب تندور صهیونیستی با شنیدن صدای آژیر به زیر ماشین پناه می‌برد که نشانه ترس و ذلت آنهاست بنابراین به اراده خدا مانند جنگ33 روزه لبنان این بار هم پیروز نهایی و قطعی اسلام است.

۲۸ دی ۱۳۸۷ ۱۱:۵۸
خبرگزاری فارس |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید