اخبار

آموزش سلامت دوران بلوغ به 35000 نوجوان و دانش آموز در سال تحصیلی جاری

آموزش سلامت دوران بلوغ به 35000 نوجوان و دانش آموز در سال تحصیلی جاری

 

معاون بهداشتی دانشگاه از آموزش سلامت دوران بلوغ به 35000 نوجوان و دانش آموزی که در سن بلوغ هستند در سال تحصیلی 98-97 خبر داد.      

دکتر ابراهیم شکیبا سلامت بلوغ را شامل اصول و مراقبت هایی دانست که منجر به حفظ و ارتقای سلامت جسمی- روانی و عاطفی فرد در این دوران و دوران های دیگر می شود.

وی با بیان اینکه سلامت بلوغ بیش از هر چیز نیازمند آموزش است گفت: در این راستا برنامه های آموزش بهداشت دوران بلوغ جهت دانش آموزان توسط پزشکان، ماماها، مراقبین سلامت و بهورزان از اول مهر ماه امسال آغاز و تا کنون 17هزارو 246 دانش آموز پایه اول ( 9 هزار و 893 دختر پایه هفتم و7 هزار و 353 دانش آموز پسر پایه دهم) و نیز 15 هزار و 368 دانش آموز از سایر پایه ها که در سن بلوغ هستند آموزش های لازم را در این زمینه دریافت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه همچنین افزود: 2 هزار و 331 نوجوانی که در سنین بلوغ هستند اما دانش آموز نیستند نیز تحت آموزش بهداشت دوران بلوغ قرار گرفتند.

وی در ادامه عنوان کرد: نوجوانانی نیز که نیاز به خدمات مشاوره ای داشته اند (مانند بلوغ دیررس و زودرس) به مراکز جامع خدمات سلامت جهت انجام مشاوره های لازم ارجاع داده شده اند.

دکتر شکیبا نوجوانی را یکی از چالش انگیزترین، تنش زاترین ، جذاب ترین و در عین حال مشکل سازترین دوران زندگی برای نوجوانان، والدین، معلمان و متخصصان سلامت جامعه دانست و گفت: نوجوانان امروز بر خلاف کودکان دیروز، با مجموعه ای از خطرهای سلامتی جدید روبرو هستند که این موضوع ضرورت و فوریت درک سلامت این گروه سنی را خاطرنشان می کند.

وی گفت: نوجوانان در دوران بلوغ تغییرات جسمانی، روانی و اجتماعی را تجربه می کنند که نداشتن اطلاعات کافی، مهارت ها و آمادگی های لازم برای گذر از این بحران، آن ها را آسیب پذیر می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه ابراز امیدواری کرد نوجوانان عزیز با کسب اطلاعات درست بتوانند دوران بلوغ را به سلامت سپری نمایند تا جوانی و بزرگسالی سالمتری داشته باشند.
 


۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید