اخبار

جلسه هماهنگی در خصوص اجرای برنامه های هفته بدون دخانیات برگزار گردید.

در تاریخ 90/3/3 جلسه ای با حضور رییس مرکز بهداشت شهرستان کنگاور و کارشناسان ستادی در دفتر رییس مرکز بهداشت در خصوص اجرای برنامه های هفته بدون دخانیات برگزار گردید.

 


برنامه های پیش بینی شده در هفته بدون دخانیات 4 تا10 خرداد 90

  در جلسه مورخه 90/3/3

  v  در راستای برنامه ریزی در خصوص هفته بدون دخانیات ( 4 تا 10خرداد90 ) و به منظور تحقق برنامه های پیش بینی شده  نامه شماره 1492 مورخه18/2/90  معاونت امور بهداشتی استان   جلسه ای در مورخه 3/3/90 راس ساعت 8 صبح در دفتر معاونت امور بهداشتی با حضور کلیه کارشناسان ستادی برگزار گردید. در این جلسه اهداف و برنامه های زیر با تشریک مساعی   پیش بینی شد.

   v  هماهنگی با دفتر امام جمعه محترم شهرستان کنگاور و تبلیغات اسلامی در خصوص آگاه نمودن اقشار مختلف مردم درباره زیانهای ناشی از مصرف دخانیات در نمازجمعه و سایر نماز جماعاتی که در هفته بدون دخانیات در مساجد سطح شهر و روستا برگزار می گردد.

   v  آموزش مراجعه کنندگان به واحد بهداشت خانواده در کلیه مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستائی و همچنین مقرر گردید در هر مرکز از زنان باردار تحت پوشش آن مرکز دعوت بعمل آمده و آموزش های لازم در خصوص مضرات استعمال دخانیات داده شود.

   v  راه اندازی پیاده روی کودکان مهد با هماهنگی بهزیستی و راهنمائی و رانندگی و فوریت های پزشکی از میدان آزادی این شهر تا میدان امام (ره).

   v    درج شعارهای بهداشتی در سربرگ نامه های اداری.

   v    تشکیل جلسه آموزشی جهت رابطین بهداشتی مراکز بهداشتی درمانی در محل مرکز بهداشت .

   v  مکاتبه با شهرداری شهرستان در خصوص نصب تابلو هایی با مضامین "لطفا با سیگار روشن وارد پارک نشوید"در ورودی پارک های شهر

   v    برگزاری مسابقه فوتسال به مناسبت هفته بدون دخانیات در  شهرستان کنگاور.

   v    آموزش کارگران در کارگاهها  و کارخانجات مختلف.

   v    آموزش زندانیان زندان کنگاور.

   v  آموزش متصدیان صنوف که مقرر گردید در هرمرکز رده میانی بهداشت محیط متصدیان صنوف را دعوت نموده و برنامه های آموزشی خود را به اجراء در آورند.

   v  مکاتبه با اداره آموزش و پرورش در خصوص درج شعار هایی در خصوص مضرات استعمال دخانیات در فیش حقوقی کارکنان و سربرگ نامه های اداری آن اداره 

v  اهداء یک شاخه گل بصورت نمادین  به  افراد سیگاری در سطح شهر در روز سه شنبه 10/3/90 به منظور تشویق افراد سیگاری در جهت ترک سیگار

   v  پیگیری اجرای ماده 13 مواد خوردنی ،آشامیدنی و آرایشی و ممنوعیت استفاده از قلیان و برخورد با متخلفین این قانون.

   v    توزیع پمفلت، تراکت و بنر به شکل های گوناگون و نصب پلاکارد در سطح شهر.

   v    درج شعار های بهداشتی در تابلوی الکترونیکی که در میدان اصلی شهر نصب شده است.

   v  همچنین به منظور اینکه مراجعه کنندگان با سیگار روشن وارد مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان نشوند،یک تابلوی نقاشی شده استعمال دخانیات ممنوع در ورودی درب این مراکز نقاشی شود.

   v  اجرای برنامه های کوه پیمایی به مناسبت هفته بدون دخانیات توسط این مرکز با توجه به اینکه گروه کوهنوردی این شبکه فعال می باشد.

   v  نمایش فیلم در خصوص مضرات استعمال دخانیات در مرکز بهداشتی درمانی شماره 1 و اورژانس  و آزمایشگاه مرکزی با توجه به زیادی مراجعه کننده به این واحد ها.

   v  برگزاری کوه پیمائی عمومی از میدان امام خمینی  به مقصد شل مران در روز چهار شنبه ،به تاریخ 11/3/90 که در این برنامه از اقشار مختلف مردم، متصدیان و کارکنان ادارات و به طرق مختلف دعوت بعمل خواهد آمد.

   v  همچنین مقرر گردید در پایان این هفته گزارش کلیه فعالیت ها حداکثر تا تاریخ 17/3/90 جهت ارسال به معاونت بهداشتی جمع آوری گردد.

 v  تکثیر 100 عدد سی دی آموزشی که قبلا توسط معاونت بهداشتی در اختیار این واحد قرار گرفته در خصوص مضرات استعمال دخانیات و توزیع آن بین گرو های هدف

سیگار

سیگار12

 

۵ خرداد ۱۳۹۰ ۱۱:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید