اخبار

صعود به ارتفاعات بزاو بمناسبت 29 دیماه روز جهانی هوای پاک

با همکاری : ادارات مرکز بهداشت ، محیط زیست ، جمعیت هلال احمر ، ورزش و جوانان ، هیات ورزشهای همگانی و گروه های کوهنوردی آناهیتا و هلال احمر شهرستان کنگاور

مقدمه:

بحران آلودگی هوا در تهران و شش شهر دیگر آلوده ایران شامل تبریز، مشهد، اراک، اصفهان، شیراز و اهواز، مسؤولین ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا را بر این داشت تا به منظور ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه، از سال 1374 روز 29 دی‌ماه را به عنوان روز ملی هوای پاک اعلام نمایند.

هدف از اعلام روز ملی هوای پاک ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه بوده است و از آنجایی که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین‌بخشی است این روز می‌تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین‌بخشی باشد.

برگزاری مراسم نمادینی مانند هفته هوای پاک می تواند تصویر روشنی را از اهمیت حفظ منابع ملی و مصرف بهینه انرژی ترسیم کند که این تصویر با فرهنگ سازی موثر نقش ماندگاری است که هرگز پاک نخواهد شد.

گزارش برنامه :

 پس از تشکیل جلسه هوای پاک در اداره محیط زیست شهرستان کنگاور  و دعوت از سرپرستان گروه های کوهنوردی این شهرستان جهت اجرای یک برنامه کوهپیمایی عمومی بمناسبت روز هوای پاک ، بعد از اعلام برنامه عمومی کوهیمایی و اعلام آمادگی پرسنل ادارات در روز جمعه مورخه ۳۰/۱۰/۹۰ راس ساعت ۶:۳۰ صبح در یک هوای سرد صبحگاهی بیش از ۱۱۰ نفر از کوهنوردان و علاقمندان به طبیعت و محیط زیست از پیر و جوان و زن و مرد، بوسیله ۵ دستگاه مینی بوس و چند سواری شخصی به سمت دو راهی نهاوند به راه افتادیم . ساعت ۷ صبح به مجتمع خدماتی دوراهی نهاوند می رسیم که با شرایط نامساعد جوی و بارش شدید برف روبرو شدیم . سریعا" شرکت کنندگان را در مقر هلال احمر و نماز خانه آنجا اسکان می دهیم .مدتی را به انتظار هوای مناسب سپری می کنیم که با رفتن ابرها و قطع بارش برف دوباره سوار ماشیتها شده و تا سنگ صبحانه پیش می رویم. منطقه کلا" سفید پوش شده، از ماشین که پیاده می شویم با استقبال و پذیرایی گرم  کوهنوردان گروه های کوهنوردی آناهیتا و هلال احمر روبرو می شویم که از شب قبل در این منطقه چادره زده اند و صبحانه سالم و مفصلی را با چایی داغ و دلچسب برای شرکت کنندگان مهیا نموده بودند.

ساعت ۹ صبح پس از صرف صبحانه ، آقای دکتر منصف معاونت امور بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت کنگاور سخنانی را در خصوص اهمیت هوای پاک و نقش آلودگی هوا در ایجاد بیماریهای تنفسی و سرطان ریه ارائه نمودند . همچنین ضمن تقدیر و تشکر از تمامی شرکت کنندگان در برنامه ، خواستار مشارکت عمومی افراد جامعه در حفظ محیط زیست شدند.

کوه1

هوای پاک

کوه12

کوه

۱ بهمن ۱۳۹۰ ۰۹:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید