اخبار

دومین جلسه هماهنگی در مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کنگاور برگزار گردید

دومین جلسه هماهنگی در مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کنگاور برگزار گردید
دومین جلسه در مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان جهت دهیاران در تاریخ 94/4/22 برگزار گردید.

پیرو هماهنگی قبلی جلسه ای در خصوص پیشگیری از انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در روز دوشنبه مورخه 94/4/22 با حضور مسئول دامپزشکی ،معاون فرماندار،  مسئول اداره آبفار، بخشدار و کارشناسان ستادی مرکز بهداشت کنگاور جهت دهیاران در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

دکتر صالحی مسئول دامپزشکی شهرستان در این جلسه اظهار داشتند تب خون‌ریزی‌دهنده کریمه‌کنگو یک بیماری حاد تب‌دار و خون‌ریزی‌دهنده است که از طریق گزش کنه و یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.صالحی افزود: فرد مشکوک به این بیماری باید ایزوله شود و نباید با افراد خانواده و پرسنل بیمارستانی در تماس باشد.

وی با اشاره  به راه‌های کنترل این بیماری گفت:  به‌دلیل اینکه دام بیمار بدون علامت است، بنابراین باید از مصرف گوشت تازه خودداری شود و دام پس از ذبح تا 24 ساعت در دمای منفی یک تا چهار درجه زیر صفر قرار گیرد تا ویروس‌های آن از بین رفته و سپس مصرف شود.

به گزارش روابط عمومی : این برگزیده ای از مطالب آموزشی دکتر صالحی در این جلسه بود .همچنین در ادامه آقای برومند کارشناس مسئول بیماریها در خصوص آنفلو آنزای فوق حاد پرندگان مطالب آموزشی خود را ارائه نمودند.

در پایان جهت مطالعه و آشنایی بیشتر دهیاران پمفلت هایی در خصوص تب کریمه کنگو و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان توزیع گردید.

tab1
tab1  

tab1

۲۳ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید