اخبار

مرکز ۱۶ ساعته مقابله با کرونا در کنگاور راه اندازی شد

مرکز ۱۶ ساعته مقابله با کرونا در کنگاور راه اندازی شد
مدیر شبکه بهداشت و درمان کنگاور، از راه‌اندازی مرکز ۱۶ ساعته کرونا برای ویزیت و درمان افراد مشکوک به کرونا در این شهرستان خبر داد.

حسین امیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در یک هفته اخیر، کنگاور از جمله شهرستان‌های موفق کشور بود که توانست جلسات فوق العاده شورای سلامت و پدافند غیرعامل  را به ریاست فرماندار شهرستان برگزار و اقداماتی برای کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا در شهرستان عملیاتی کند.
او با اشاره به اینکه، گیت پیشگیری از بیماری کرونا در ورودی های شهر عملیاتی شده است، افزود: مردم در خانه بمانند و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور تصریح کرد: بازدیدهای بهداشتی از نانوایی ها، بانک ها، پارک ها، ادارات و مکان‌های ورزشی به صورت روزانه انجام شده که طبق تاکید رئیس شورای سلامت تا اطلاع ثانوی مکان های ورزشی، پارک ها، فضاهای تفریحی، آرایشگاه‌های زنانه در سطح شهر تعطیل است.
وی با تاکید به همکاری و هم افزایی اعضای شورای اداری و مسوولین دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: بنر و دفترک های آموزشی در سطح شهر و ادارات نصب و از ورود تورهای گردشگری به شهرستان و معبد آناهیتا جلوگیری می شود.
امیری در پایان از حمایت‌ها، مساعدت و پیگیری مجدانه فرماندار در جهت حفظ و سلامت شهروندان در امر پیشگیری از بیماری کرونا ویروس تقدیر کرد. 
براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تا عصر یکشنبه ۱۸ اسفند ماه ۹۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که تاکنون آزمایش کرونا ۳۳ نفر از آنان مثبت اعلام شده است و سه نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست دادند.
از ابتدای شناسایی ویروس کرونای جدید در کشور تا ظهر یکشنبه ۱۸ اسفند ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در مجموع ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و ۲ هزار و ۱۳۴ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته است. 

20 اسفند ۱۳۹۸،‏ ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 2144

کد خبر: 83706740 

۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ۰۹:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید