اخبار

برگزاری کمیته مرگ و میر نوزادی در بیمارستان شهید دکتر چمران

برگزاری کمیته مرگ و میر نوزادی در بیمارستان شهید دکتر چمران
کمیته مرگ و میر نوزادی در بیمارستان شهید دکتر چمران کنگاور برگزار گردید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور در کمیته تخصصی مرگ و میرنوزادی و مرده زایی شهرستان گفت:تمامی امکانات شبکه و مراکز و پرسنل زحمتکش سلامت خانواده شهرستان در خدمت مادران و زنان پرخطر بوده و بایستی با استفاده از این امکانات بتوانیم سلامتی مادر و جنین درطول دوران بارداری را حفظ نمائیم.

 

دکتر عبداله زاده تصریح کرد: آموزشهای لازم پیش از بارداری بایستی توسط پزشک، ماما و بهورز به زنانی که قصد بچه دارشدن دارند داده شود و پس از شناسایی زنان پرخطر، در طول دوران بارداری مراقبتهای ویژه ای برای آنان صورت پذیرد.  

 

رئیس شبکه بهداشت کنگاور از سرپرستان مراکز بهداشتی درمانی خواست تا بر روند اجرای برنامه مراقبتی، پیگیری و آموزشی زنان باردار نظارت بیشتری داشته باشند و پرسنل درگیر نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری نشان دهند.

 

ایشان در پایان بر ارجاع فوری مادران پرخطر به متخصص زنان و زایمان، برگزاری جلسه آموزشی با حضور کاردانهاو ماماهای مراکز و بازبینی پرونده های مادران تحت پوشش مراکز تأکید کرد.

 

در ادامه این نشست مسئول سلامت خانواده شهرستان ضمن ارائه آمار مرگ و میر نوزادری و مرده زائی شش ماهة اول89 به آنالیز پرونده های مادرانی که مرده زائی و مرگ نوزادی داشته اند پرداخت و در ادامه با حضور سایر اعضاء تجزیه تحلیل آمار مرگ میرنوزادی و مرده زائی و علل وقوع آن بررسی شد.

 

کمیته مرگ و میر نوزادی و مرده زائی با حضور رئیس شبکه سرپرستان مراکز بهداشتی درمانی و سایر اعضاء وز پنج شنبه 30/10/89  در بی مارستان شهید دکتر چمران برگزار گردید. 

 

۹ بهمن ۱۳۸۹ ۰۹:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید