اخبار

برگزاری جلسه هفته سلامت 90 در مرکز بهداشت شهرستان کنگاور

مقاومت به داروهای ضد میکروبی یک تهدید جهانی موضوعی بود که قرار است درهفته سلامت 90 به آن پرداخته شود

هفته سلامت

هفته سلامت سال 90 با شعار مقاومت به داروهای ضد میکروبی یک تهدید جهانی با حضور سرپرست شبکه آقای دکتر عبداله زاده  ، دکتر منصف معاونت بهداشتی و تمامی کارشناسان ستادی وروسای مراکز شهری وهمچنین بیمارستان  در مرکز بهداشت تشکیل گردید در این جلسه دکتر عبداله زاده  ضمن اشاره به شعار امسال روز جهانی بهداشت گفت: در شعار امسال سازمان بهداشت جهانی تحت عنوان "مقاومت به داروهای ضد میکروبی، یک تهدید جهانی" راههای پیشگیری از مصرف بی رویه و خودسرانه آنتی بیوتیک ها مورد توجه واقع شده است.

وی با تشریح اهمیت مساله مقاومت به آنتی بیوتیک ها گفت: در جامعه ما آنتی بیوتیک ها بی رويه تجویز می شوند و تجویز بی رویه آنتی بیوتیک ها ایجاد مقاومت می کند. بنابراین مخاطبین عمده ما در برنامه های هفته سلامت  گروه پزشکان و کادر درمانی هستند، همچنین در زمینه عدم استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک ها و سایر داورها یا مصرف ناقص آنها باید به مردم اطلاع رسانی کنیم.

سپس کارشناسان با ارائه نظرات خود در خصوص چگونگی اجرای برنامه ،نقاط مثبت ومنفی هفته سلامت سالهای گذشته راهکارهایی در راستای شعار سال90 بررسی کردندکه در پایان پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات ذیل اتخاذ گردید.

1.نواخته شدن زنگ سلامت در دبیرستان دخترانه ادب در تاریخ 18/1/90 با دعوت از فرماندار،امام جمعه و ریاست اداره آموزش و پرورش  شهرستان کنگاور         

 2.سخنرانی معاونت محترم درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خطبه های نمازجمعه 19/1/90

3.عیادت از بیماران بستری در بیمارستان شهید دکتر چمران شهرستان کنگاور با حضور فرماندار، امام جمعه، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان کنگاور ،فرمانده نیروی انتظامی ، شهردار و مسئولین شبکه بهداشت و درمان

4.آموزش CPR به گروه هدف کارگران کارخانه شیر کنگاور، رابطین بهداشتی و طلاب حوزه علمیه شهرستان کنگاور

5.آموزش پزشکان خانواده و ماماهای شاغل در شبکه بهداشت و درمان با موضوع مصرف منطقی دارو

6. پیاده روی صبح گاهی کارکنان شبکه بهداشت و درمان راس ساعت 8 صبح روز دوشنبه به تاریخ22/1/90 از میدان امام(ره)مقابل ساختمان شبکه تا مزار شهدای گمنام

7.ارایه خدمات و آموزش های  پیشگیرانه در خصوص  بهداشت ودهان و دندان به دانش آموزان در مدارس

8.آموزش به روستائیان با همکاری شبکه دامپزشکی شهرستان کنگاور در خصوص تب مالت و سایر بیماریهای مشترک انسان و دام در روستاهای تحت پوشش مرکز بهداشتی درمانی دهلر با توجه به شیوع بیماری تب مالت در این روستاها

9.برگزاری روز روستای پاک در روستای کرماجان در تاریخ 22/1/90 با هماهنگی اداره آموزش و پرورش و دهیاری این روستا

10.جمع آوری داروهای تاریخ مصرف گذشته از منازی روستایی در کلیه روستاها و در روستای کرماجان بصورت نمادین با حضور پزشک دارو ساز و همکاران مرتبط در تاریخ 22/1/90 به اجرا در خواهد آمد.

11.در مناسبت روز هوای پاک به تاریخ 22/1/90مقرر گردید همکاران شبکه بهداشت و درمان از آوردن وسیله نقلیه به محل کار جداً خودداری نموده و در راهپیمایی همین روز شرکت نمایند.

12.کارناوال کودکان مهد های کودک در تاریخ 21/1/90 به مناسبت روز هوای پاک راس ساعت 10صبح

13.درخصوص مضرات استفاده از داروهای نیرو زا مقرر گردید واحد بهداشت محیط با هماهنگی دایره اماکن نیروی انتظامی و بازرگانی ،اداره تربیت بدنی و مجمع امور صنفی گشت مشترک یکروزه ای را از سالن ها و باشگاههای بدنسازی سطح شهر بعمل آورند.

14.در خصوص عفونتهای بیمارستانی و مقاومت ضد میکروبی مقرر گردید در بیمارستان شهید دکتر چمران علاوه بر حالت روتین ضدعفونی و گندزدایی معمول بیمارستان در یک روز بصورت نمادین و با تشدید بیشتر عمل ضدعفونی و گندزدایی بیمارستان انجام گرفته و بعد از آن ازکلیه قسمت های بیمارستان نمونه برداری و کشت میکوبی بعمل آید. و در این روز توسط کارشناسان و پزشکان خبره بر نحوه انجام آن نظارت بعمل آید.

15.آموزش دانش آموزان دبیرستانهای امام (ره)، شریعتی و آوینی در خصوص مضرات استعمال دخانیات.

16.برگزاری مسابقه طناب کشی بین همکاران شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور ویژه آقایان در مرکز بهداشت شهرستان کنگاور

17.برگزاری همایش هفت روستای سالم بصورت روزانه در هفته سلامت

18.مسابقه نقاشی دیواری در سطح شهر توسط دانش آموزان

19. ضروری است هر واحد رده میانی خود را در مراکز بهداشتی درمانی و پایگاهها فعال نموده و ضمن تامین منابع و مواد آموزشی در خصوص عناوین هفته سلامت در پایان هفته سلامت از آنان عملکرد جهت جمع آوری نهایی خواسته و به مسئول آموزش بهداشت ارائه نمایند.

 

 

 

 

 

۱۷ فروردین ۱۳۹۰ ۱۰:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید