اخبار

‍ ‍ 💢آماده باش بیمارستان شهید دکتر چمران در مواجهه با پیک هشتم کرونا

‍ ‍ 💢آماده باش بیمارستان شهید دکتر چمران در مواجهه با پیک هشتم کرونا
▫️مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور از آمادگی کامل مراکز بهداشتی و درمانی  در راستای ارائه خدمات درمانی برای افزایش احتمالی موارد کووید 19 و پیک هشتم کرونا خبر داد.
▫️دکتر ادریس خالدی  با بیان این که تاکنون در موارد بستری و فوتی بیماران کرونایی بالغین در کشور افزایش قابل ملاحظه ای مشاهده نشده است افزود: با اعلام خطر ورود پیک هشتم کرونا به کشور، در بیمارستان شهید دکتر چمران،  تمهیداتی درخصوص افزایش ظرفیت ارائه خدمات درمانی در نظر گرفته شده است.
▫️وی ادامه داد: هماهنگی تیم مدیریتی بیمارستان  با دبیر کمیته علمی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  در زمینه مدیریت تشخیص و درمان بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کووید 19 براساس آخرین پروتکل درمانی با هدف مدیریت تخت های بستری و همچنین هماهنگی تهیه داروهای مورد نیاز سویه جدید از مهم ترین اقدامات برای کاهش موارد بستری و فوتی است که به بیمارستان ابلاغ و در دستور کار قرار گرفته است.
▫️این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مردم باید هوشیار باشند زیرا سوش جدید سرایت پذیری بسیار بالایی دارد؛ با توجه به این که در سویه اومیکرون هر فرد مبتلا قادر به آلوده کردن بیش از 18 فرد بود، دور از انتظار نیست زیرسویه جدید مشابه آن و چه بسا توانایی آلودگی افراد بیشتری را داشته باشد.  
▫️مدیر شبکه بهداشت و درمان یادآوری کرد: در چند ماه اخیر و با تنزل آمار مبتلایان به کرونا مردم خود را ایمن دانسته و محدودیت ها را رعایت نمی کردند؛ برای بازگشت به شرایط عادی همان طور که بارها و بارها از سوی مراجع ذیصلاح توصیه شده است تزریق دز یادآور واکسن در اولین فرصت، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بهترین راه گذر از پیک کرونا با کمترین خسارت است.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور
۱۴ دی ۱۴۰۱ ۲۲:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید