اخبار

🔰 بازدید مشترک کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور با دامپزشکی در روز عید قربان

🔰 بازدید مشترک کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور با دامپزشکی در روز عید قربان
🔹مدیر شبکه بهداشت و درمان کنگاور گفت: بازدید مشترک کارشناسان بهداشت محیط با کارشناس اداره دامپزشکی در روز عید قربان  به جهت نظارت بر کشتار غیر بهداشتی دام در معابر و صدور اخطاریه ۶۸۸ و معرفی به مراجع قضایی صورت پذیرفت.

🔹 به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کنگاور دکتر ادریس خالدی بیان کرد: این بازدید ها در راستای شناسایی معضلات بهداشت محیطی و مخاطرات بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و آموزش به عموم مردم بود.

🔹این مقام مسئول افزود: کارشناسان بهداشت محیط در راستای نگه داری گوشت قربانی آموزش هایی ارائه دادند، پمفلت آموزشی بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و دستکش در بین قصابان و افراد دخیل در امر کشتار گوشت توزیع شد.

🔹کارشناس مسئول بهداشت محیط خاطر نشان کرد: یکی از خطرناکترین بیماری های مشترک بین انسان و دام بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است که برای پیشگیری از انتقال احتمالی این بیماری، توصیه می‌شود خانواده‌ها گوشت قربانی را حداقل ۲۴ ساعت پس از نگهداری در یخچال مصرف کنند.

🔹مهندس کلهر بیان کرد: توصیه های بهداشتی در هنگام ذبح دام برای سلامت شهروندان ضروری میباشد،در مراسمات مواد غذایی خام نخورید، از ظروف خوراکی و آشامیدنی مشترک استفاده نکنید، از خریداری گوشت از محل‌های کشتار غیرمجاز خودداری نمایید، در صورت ابتلاء به تب، سردرد، درد عضلات و خونریزی پس از تماس با دام یا گوشت تازه، سریعاً به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنید.
قربان
🌀روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور 
۹ تیر ۱۴۰۲ ۲۲:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید