اخبار

‍ 🔰 تنها مرجع قانونی فروش مکمل های ورزشی داروخانه ها می باشند

‍ 🔰 تنها مرجع قانونی فروش مکمل های ورزشی داروخانه ها می باشند
🔹 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور گفت: توزیع و فروش مکمل های ورزشی و تغذیه ای فقط در داروخانه ها مجاز است و فروش آنها از طریق فروشگاه های ورزشی، باشگاه ها، سوپرمارکت ها و عطاری ها غیر مجاز و ممنوع می باشد.

🔹 به گزارش روابط عمومی شبکه، دکتر ادریس خالدی گفت: با توجه به گرایش روزافزون جوانان و نوجوانان به ورزش های بدنسازی و افزایش تقاضای استفاده از مکمل های تغذیه ای برای داشتن اندام متناسب، متاسفانه عده ای سودجو اقدام به فروش این مکمل ها از طریق روش های غیرقانونی می نمایند.

🔹 دکتر ادریس خالدی با اشاره به نظارت مداوم بازرسین این شبکه گفت: کارشناسان نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل شبکه ، بر فعالیت داروخانه ها و باشگاه ها نظارت داشته و در صورت مواجهه با فروش مکمل های ورزشی و تغذیه ای در باشگاه های ورزشی با موارد مشاهده شده برخورد قانونی صورت می گیرد.

🔹 وی با اشاره به ممنوعیت عرضه مکمل‌ های ورزشی و تغذیه ای در باشگاه ها و سوپرمارکت ها عنوان کرد: در برخی موارد مکمل های ورزشی تقلبی، بدون برچسب اصالت و به صورت غیرمجاز از طریق عطاری ها، سوپرمارکت ها و باشگاه ها عرضه می شود که اغلب این موارد بدون هیچ نظارتی در کارگاه‌های غیرمجاز و در شرایط نامطلوب بهداشتی تهیه و در بسته بندی های تقلبی به مشتریان عرضه می شوند.

🔹 ایشان افزود درخصوص عوارض جبران ناپذیر استفاده خودسرانه از مکمل های ورزشی و تغذیه ای اظهار داشت: مصرف نادرست و استفاده از مکمل های تقلبی و غیرمجاز می تواند عوارض جبران ناپذیری برای افراد داشته باشد، لذا بایستی تجویز مکمل های ورزشی توسط پزشک و متخصص تغذیه صورت گیرد.

🔹 مدیر شبکه گفت : از شهروندان درخواست می‌شود از خرید هرنوع مکمل ورزشی و تغذیه ای از مراکزی به جز داروخانه ها جداً خودداری نموده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را از طریق شماره تلفن ۴۸۲۳۴۵۸۸ با کارشناسان این شبکه  در میان بگذارند، همچنین شهروندان گرامی در زمان خرید این فراورده ها به برچسب اصالت درج شده بر روی بسته بندی هر واحد فراورده که شامل شناسه تجاری فراورده، شناسه ردیابی و رهگیری، شماره سری ساخت و تاریخ انقضا میباشد توجه نموده و برای بررسی اصالت مکمل های غذایی و ورزشی می توانند با واردن کردن کد UID در سایت www.ttac از سلامت محصول مورد استفاده مطمئن شوند.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور
۱۵ تیر ۱۴۰۲ ۱۶:۵۴
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید