اخبار

‍ 🔴 اهمیت پیشگیری از آنفولانزا با توجه به سرعت انتشار آن

‍ 🔴 اهمیت پیشگیری از آنفولانزا با توجه به سرعت انتشار آن
🔹پزشک اپیدمیولوژی مرکز بهداشت گفت : بیماری آنفولانزا، یک بیماری حاد تنفسی واگیر دار با منشاء ویروسی است که عموما در فصل های سرد سال همزمان با بازگشایی مدارس شیوع پیدا می کند، اهمیت این بیماری در سرعت انتشار، کثرت تعداد مبتلایان و قابلیت ایجاد همه گیری و در بعضی گروه ها همراه با عوارض و حتی مرگ و میر است.

🔹به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور، دکتر طاهره خزایی در ادامه با تاکید بر سرعت انتشار ویروس آنفولانزا افزود: مهمترین راه انتقال ویروس این بیماری در محیط های بسته پر جمعیت، از طریق هوا میباشد و از آنجا که ویروس آنفلوانزا ممکن است ساعت ها در شرایط سرد و رطوبت کم در محیط زنده بماند انتقال ویروس از طریق ترشحات آلوده نیز میتواند صورت گیرد.

🔹وی افزود: علائم بیماری آنفولانزا شامل تب و لرز، گلودرد، سرفه، درد عضلانی و مفاصل، سردرد و خستگی، آبریزش بینی و یا گرفتگی بینی و عطسه می باشد.

🔹دکتر خزایی تصریح کرد: سالمندان، کودکان، خانم های باردار، افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای و کسانی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند از جمله افراد در معرض خطر هستند که بیماری آنفولانزا در این افراد عارضه شدیدتری دارد و اگر بیماری به موقع  درمان نشود منجر به مرگ می شود.

🔹این مقام مسئول عنوان کرد: برای پیشگیری از انفولانزا توصیه می شود که گروه های حساس و در معرض خطر واکسن آنفولانزا دریافت کنند، شست و شوی مداوم و مکرر دست ها، اجتناب و پرهیز از تماس دست ها با چشم ها و دهان و بینی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تماس غیر ضروری با افرادی که داری علائم بیماری هستند، تهویه مناسب و مطلوب در محل کار و مدارس رعایت نمایند.

🌀روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کنگاور
۳۰ شهریور ۱۴۰۲ ۱۹:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید