اخبار

🔰 پویش ملی سلامت گامی موثر در کنترل دیابت و فشارخون بالا

🔰 پویش ملی سلامت گامی موثر در کنترل دیابت و فشارخون بالا
🔹مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور گفت: اجرای پویش ملی سلامت با شعار آگاهی زودتر؛ مراقبت موثرتر گامی موثر برای غربالگری بیماری های دیابت و فشار خون بالا خواهد بود
🔹مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور گفت: اجرای پویش ملی سلامت با شعار آگاهی زودتر؛ مراقبت موثرتر گامی موثر برای غربالگری بیماری های دیابت و فشار خون بالا خواهد بود.

🔹دکتر ادریس خالدی با اعلام اهمیت این پویش خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین میزان مرگ و میر مرتبط به بیماری های غیرواگیر به علت ابتلا به دیابت، فشارخون بالا و یا عوارض مرتبط می باشد.

🔹رئیس شبکه بهداشت کنگاور خاطرنشان کرد: هرسال بیش از ۲۰ میلیون نفر در جهان به واسطه این بیماری ها فوت می کنند؛ لذا ارتقای آگاهی آحاد جامعه در خصوص این بیماری ها و شناسایی به هنگام بیماران از اهمیت بالایی برخوردار است.
ایشان افزود: متاسفانه بررسی های انجام شده نشان داده است بیش از ۳۰درصد بیماران دیابتی و همچنین بیش از ۴۰ درصد بیماران مبتلا به پر فشاری خون در کنگاور از ابتلای خود بی اطلاعند.

🔹دکتر خالدی تشخیص دیرهنگام را عامل تشدید عوارض بیماری دانست و تصریح کرد: هدف این پویش برقراری ارتباط بیشتر جمعیت بالای ۱۸ سال با مراقب سلامت خویش، تکمیل پرونده الکترونیک سلامت، افزایش آگاهی عمومی در مورد بیماری های غیرواگیر و شناسایی، مراقبت از بیماران و پیگیری آنان می باشد.

🔹دکتر ادریس خالدی در پایان با تشکر از حمایت و مشارکت همکاران دست اندرکار در اجرای پویش، خواستار هماهنگی و تعامل بین بخش بهداشت و درمان شبکه ، معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار و ویژه فرماندار شهرستان کنگاور و سایر سازمان های برون بخشی، و سازمان های مردم نهاد جهت برگزاری هر چه بهتر این پویش ملی شد.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور
۲۷ آبان ۱۴۰۲ ۱۷:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید