اخبار

‍ کنترل قند و فشارخون مهمترین نقش را در پیشگیری از بیماری های زمینه ای دارد

کنگاور
دکتر اپیدمیولوژی مرکز بهداشت شهرستان کنگاور اظهار کرد: کنترل فشار و قند خون اقدامی کاملا بهداشتی است و قرار است که با این اقدام و رعایت و کنترل،خود را سالم نگه داریم و از بروز بیماریهای زمینه ای بعدی پیشگیری نمائیم.
دکتر طاهره خزایی در گفتگو با روابط عمومی، با اشاره به اجرای برنامه غربالگری دیابت و فشار خون بالا در سراسر کشور، این اقدام را در حوزه سلامت جامعه ثمر بخش دانست و خاطر نشان کرد: غربالگری، یافتن بیماران بی علامت است و  دیابت و فشار خون یک علامت بسیار مهم دارند و آن بی علامتی است.
وی تصریح کرد: فشار خون بالا و دیابت به معنی خاص کلمه بیماری نیستند و این دو تولید کننده بیماری هایی مثل قلب،  کلیه، قطع اندام، نابینایی و.... هستند و  بی‌علامت و بی‌صدا کاری می‌کنند که نتیجه آن تولید برخی بیماریهای غیر واگیر  است.
پزشک اپیدمیولوژی مرکز بهداشت تاکید کرد: ما در غربالگری بدنبال افراد بی علامت هستیم و زمانی که کشف می‌کنیم که بیمار علامتی ندارد باید اقدامات بهداشتی یعنی کنترل قند و فشار خون را آغاز کنیم تا به سالم تر بودن فرد کمک کنیم  و به همه کسانی که قند خون و فشار خون بالا دارند توصیه می کنیم با اشتیاق بیشتری بدن سالم خود را سالم تر نگهدارند.
دکترخزایی،ورزش،تحرک کافی ورعایت الگوهای غذایی  را از عوامل کنترل کننده دیابت و فشار خون عنوان کرد و افزود:می توانیم با اقدامات برنامه های بهداشتی و پیشگیرانه آینده سالمتری را برای خودمان متصور باشیم.

━━◈❖✿❖◈━━
۸ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۴۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید