اخبار

آمادگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور برای ارایه خدمات در ایام نوروز

آمادگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور برای ارایه خدمات در ایام نوروز
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور از آمادگی کامل این شبکه برای خدمت رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی، در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.
به گزارش روابط عمومی، دکتر ادریس خالدی با اشاره به رسالت‌ حوزه سلامت در تامین وحفظ سلامت مردم گفت: ستاد سلامت نوروزی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور هر ساله در طرح بسیج سلامت نوروزی برنامه ریزی ارائه خدمت بهداشتی ودرمانی به مسافران نوروزی و شهروندان را در دستور کاردارد.

مقام عالی حوزه سلامت کنگاور گفت علاوه بر کشیک های مدیریتی و نیز فعالیت شبانه روزی دو واحد داروخانه و درمانگاه های شبانه روزی.مرکز خدمات جامع سلامت شماره یک واقع در خیابان اداره برق در روزهای مختلف تعطیلات نوروزی خدمات بهداشتی درمانی را به بیماران نیازمند ارائه می کنند.

دکتر خالدی در ادامه به فعالیت تیم‌های سلامت محیط مرکز بهداشتبه عنوان یکی از محورهای مهم خدمات ویژه نوروز اشاره کرد وافزود: مانور بسیج نوروزی سلامت محیط از پانزدهم اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده وتا بیست و پنجم فروردین۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. دراین برنامه ۱۰ بازرس بهداشت محیط ، در قالب تیم های ویژه از ساعت ۸صبح تا ۸ شب از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، پارک ها رستوران ها و...و بعضا بصورت گشت مشترک با ادارات مربوطه ،بازید خواهند داشت.

وی با اعلام فعالیت یک مرکز دندان پزشکی درساعات اداری، از ارایه خدمات آزمایشگاهی شبکه خبر داد و افزود  که مراکز آزمایشگاهی شبکه نیز به صورت نوبت کاری و در روزهای مختلف تعطیلات نوروزی فعال خواهند بود.

دکتر ادریس خالدی افزود: اورژانس پیش بیمارستانی کنگاور  در بیمارستان و ۴ پایگاه‌ اورژانس شامل ۳ پایگاه جاده‌ای و ۱ پایگاه شهری مجهز به آمبولانس آماده ارائه خدمات به مردم و مسافران نوروزی هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اطلاع رسانی خدمات ستاد سلامت نوروزی، از پانزدهم اسفند تا بیست و پنجم فرودین، در پایگاه خبری شبکه، و فضای مجازی، گفت: سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۹۰ نیز برای پیگیری مسائل بهداشتی، مسائل درمانی مردم و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات مانند دیگر ایام سال فعال بوده و مردم و مسافران نوروزی می توانند با اعتماد به مجموعه سلامت کنگاور،مشکلات وشکایات خود را در حوزه بهداشت و درمان با این شماره انعکاس دهند.

دکتر خالدی با تبریک فراسیدن ماه مبارک رمضان و مقارن شدن بهار قرآن با بهار طبیعت  و ضمن آرزوی سالی سرشار از سلامتی برای همه مردم ایران؛ رعایت نکات ایمنی در چهارشنبه پایان سال و پیشگیری از بروز خطرات احتمالی، رعایت اصول بهداشتی، تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در سفرهای نوروزی، پیشگیری از بروز مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در هنگام استفاده از وسایل گرمایشی، پرهیز از مصرف قارچ‌های سمی در طبیعت و توجه به سلامت خود و اعضای خانواده در ایام تعطیلات را از جمله مهم‌ترین مواردی دانست که موجب کاهش بروز مشکلات در این ایام می‌شود.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ۲۲:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید