حفظ
حریم و شئونات همه افراد واجب و لازم می باشد و کسی حق ندارد نسبت به هتک
حرمت و برخورد نادرست و اهانت بار نسبت به بیماران و بستگان و مراجعین
گرامی مبادرت ورزد.
ما
کارکنان بیمارستان شهید دکترچمران با اعتقاد به قدرت و عظمت لایزال الهی و
با توکل به خداوند منان درجهت جلب رضایت حق تعالی برای نهادینه کردن
ارزشهای الهی و انسانی توسعه فرهنگ اسلامی، تکریم ارباب رجوع و ارایه خدمات
بهتر به کارکنان نیروهای مسلح و خانواده های شریف آنها و برای تحقق اهداف متعالی بیمارستان ، منشور اخلاقی زیر راپذیرفته و عمل به آن را بر خود و ضروری میدانیم .
۱- نظم و انضباط ، ادب و نزاکت در رفتار با مراجعان و همکاران را موجب حفظ کرامت انسانی دانسته و سرلوحه کار خود قرار می دهیم.
۲- انگیزه حضور ما دربیمارستان خدمت صادقانه به انسانها از هر قشر و گروه با هر زبان و قومیت است.
۳- پوشش متناسب با فرهنگ اسلامی و برخورداری از انضباط را موجب افزایش عزت نفس، احترام و نشاط در همکاران و مراجعان می دانیم.
۴- در هر شرایطی سه اصل خوش رویی، خوش گویی و خوش خویی را به عنوان زیباترین روش تکریم مراجعین عزیز
می دانیم .
۵- در راستای بهره گیری از الطاف الهی در نماز جماعت و مراسم مذهبی محیط کار فعالانه شرکت می نماییم .
۶- صبر، بردباری، متانت و تحمل ناملایمات در رسیدگی به نیازهای مراجعین را توفیق الهی و مسئولیتی خطیر و افتخار آمیز می دانیم .
۷- ما در محضر خداوند منان هستیم و بدون نظارت مافوق نیز به نحو شایسته وظیفه خود را انجام می دهیم.
۸- ما برآنیم که نیازها و انتظارات منطقی مراجعین را شناسایی و در صدد رفع و تأمین آنها برآییم و د ر نهایت تلاش می کنیم فراتر از انتظارات آنان عمل نماییم.
۹- پاسخگویی مشتاقانه ، اطلاع رسانی دقیق و راهنمایی مناسب در امور درمانی و شرعی را وظیفه خود می دانیم.
۱۰- رازداری ، پرده پوشی و حفظ اسرار بیماران، همکاران و سازمان را بعنوان یک وظیفه اخلاقی و قانونی میدانیم.
۱۱- رعایت صرفه جویی، پرهیز از اسراف و بهره گیری صحیح از اموال و امکانات بیت المال را از اصولکار خود میدانیم.
۱۲- تلاش مستمر در ارتقاء دانش و مهارت شغلی را از اصول اساسی و حیثیت حرفه ای می باشد .
۱۳- در جهت ایجاد محیطی سالم ، همراه با آرامش از هر اقدامی که صمیمیت و اعتقاد کارکنان را تضعیف نماید پرهیز می نماییم.
۱۴- به منظور رعایت حقوق دیگران و احترام به قانون ، از استعمال دخانیات در محیط کار پرهیز می نماییم .
۱۵- برای ارایه خدمات بهتر از نظرات ، پیشنهادات و انتقادات بیماران و مراجعین محترم استقبال می نماییم
۱۶ - معیار ارزشیابی خود را میزان تعهد به اجرای مفاد منشور اخلاقی بیمارستان می دانیم .
|